Top News Επικαιρότητα Υγεία Ψυχολογία

Τι είναι, τελικά, αυτό το κενό που νιώθεις μέσα σου

Τι είναι, τελικά, αυτό το κενό που νιώθεις μέσα σου

Τι είναι, τελικά, αυτό το κενό που νιώθεις μέσα σου

Νιώθεις ένα κενό στο στήθος σου, μια αίσθηση κενού που δεν μπορείς να εξηγήσεις. Μπορεί να είναι θλίψη, μελαγχολία ή απλά ανία. Όποιο κι αν είναι το συναίσθημα, είναι πραγματικό και αξίζει να το αντιμετωπίσεις.

Αυτό το αίσθημα κενού μπορεί να οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, όπως:

  • Αλλαγές στη ζωή: Μια μεγάλη αλλαγή στη ζωή σου, όπως η απώλεια εργασίας, η μετακόμιση ή το τέλος μιας σχέσης, μπορεί να σε κάνει να νιώσεις χαμένος και αποσυνδεδεμένος.
  • Προβλήματα ψυχικής υγείας: Η κατάθλιψη, η αγχώδης διαταραχή και άλλες ψυχικές ασθένειες μπορεί να προκαλέσουν αισθήματα κενού και απελπισίας.
  • Έλλειψη σύνδεσης: Η απομόνωση από τους άλλους και η έλλειψη ουσιαστικών σχέσεων μπορεί να σε κάνουν να νιώθεις μόνος και άδειος.
  • Έλλειψη νοήματος: Αν νιώθεις ότι η ζωή σου δεν έχει σκοπό ή κατεύθυνση, μπορεί να οδηγήσει σε αισθήματα κενού και απώλειας κινήτρων.

Εάν το αίσθημα κενού επιμένει για περισσότερες από μερικές εβδομάδες, είναι σημαντικό να αναζητήσεις βοήθεια από έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας. Μπορούν να σε βοηθήσουν να κατανοήσεις την αιτία του κενού σου και να αναπτύξεις μηχανισμούς αντιμετώπισης για να το αντιμετωπίσεις.

Αίσθημα κενού ή κατάθλιψη;

Ενώ το αίσθημα κενού μπορεί να είναι ένα σύμπτωμα της κατάθλιψης, δεν είναι το ίδιο με την κατάθλιψη. Η κατάθλιψη είναι μια σύνθετη ψυχική διαταραχή που χαρακτηρίζεται από μια σειρά συμπτωμάτων, όπως:

  • Θλίψη: Η θλίψη είναι ένα από τα πιο κοινά συμπτώματα της κατάθλιψης και μπορεί να κυμαίνεται από ήπια έως σοβαρή. Τα άτομα με κατάθλιψη μπορεί να αισθάνονται λυπημένα, χωρίς ελπίδα ή απογοητευμένα χωρίς προφανή λόγο.
  • Απώλεια ενδιαφέροντος: Τα άτομα με κατάθλιψη μπορεί να χάσουν το ενδιαφέρον τους για δραστηριότητες που κάποτε απολάμβαναν, όπως η κοινωνική ζωή, τα χόμπι ή η εργασία τους.
  • Αλλαγές στην όρεξη: Η κατάθλιψη μπορεί να προκαλέσει αλλαγές στην όρεξη, οδηγώντας σε απώλεια ή αύξηση βάρους.
  • Διαταραχές ύπνου: Τα άτομα με κατάθλιψη μπορεί να δυσκολεύονται να κοιμηθούν ή να κοιμούνται πάρα πολύ.
  • Κόπωση: Η κατάθλιψη μπορεί να προκαλέσει έντονη κόπωση και έλλειψη ενέργειας, καθιστώντας δύσκολη την καθημερινή δραστηριότητα.
  • Δυσκολίες στη σκέψη: Τα άτομα με κατάθλιψη μπορεί να δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν, να λάβουν αποφάσεις ή να θυμηθούν πράγματα.
  • Αισθήματα αναξιότητας ή ενοχής: Τα άτομα με κατάθλιψη μπορεί να αισθάνονται άχρηστοι, ένοχοι ή ότι απογοητεύουν τους άλλους.
  • Σκέψεις θανάτου ή αυτοκτονίας: Σε σοβαρές περιπτώσεις, η κατάθλιψη μπορεί να οδηγήσει σε σκέψεις θανάτου ή αυτοκτονίας. (εάν το τελευταίο διάστημα έχετε τέτοιες σκέψεις απευθυνθείτε άμεσα σε έναν ειδικό ψυχικής υγείας)

Εάν βιώνετε πέντε ή περισσότερα από αυτά τα συμπτώματα για δύο εβδομάδες ή περισσότερο, είναι σημαντικό να αναζητήσετε επαγγελματική βοήθεια. Ένας θεραπευτής μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε εάν βιώνετε κατάθλιψη και να βρειτε μαζί μια διέξοδο.

Τι είναι, τελικά, αυτό το κενό που νιώθεις μέσα σου

Ενώ το αίσθημα κενού μπορεί να είναι ένα σύμπτωμα της κατάθλιψης, μπορεί να οφείλεται και σε άλλους παράγοντες, όπως: Τι είναι, τελικά, αυτό το κενό που νιώθεις μέσα σου

  • Στρες: Το χρόνιο στρες μπορεί να οδηγήσει σε συναισθήματα εξάντλησης, ευερεθιστότητας και απώλειας ενδιαφέροντος.
  • Κούραση: Η έλλειψη ύπνου μπορεί να επηρεάσει τη διάθεσή σας και να σας κάνει να αισθάνεστε αδιάφοροι ή άδειοι.
  • Προβλήματα υγείας: Ορισμένες ιατρικές καταστάσεις, όπως οι υποθυρεοειδισμός, η αναιμία ή η έλλειψη βιταμίνης D, μπορεί να προκαλέσουν συμπτώματα που μοιάζουν με κατάθλιψη, συμπεριλαμβανομένου του αισθήματος κενού.
  • Φαρμακευτική αγωγή: Ορισμένα φάρμακα μπορεί να έχουν ως παρενέργεια το αίσθημα κενού ή την απάθεια, συζητήστε το με τον γιατρό σας.

Σε όποιον λόγο και να οφείλεται το κενό αυτό, είναι βοηθητικό να μοιραστείτε αυτή την αίσθηση με ανθρώπους που σας κάνουν να νιώθετε ασφάλεια. Αν πάλι νιώθετε πως δεν μπορείτε να μοιραστείτε τις σκέψεις σας, ένας ειδικός ψυχικός υγείας μπορεί να σας βοηθήσει να βγείτε από το αδιέξοδο.

Νάγια Γιαννοπούλου

Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια

Related posts

Όταν, τελικά, οι γονείς χωρίζουν – Οι επιπτώσεις του διαζυγίου

Arcadia Spot NG

Ναρκισσιστική Κακοποίηση – Τα 3 συνήθη στάδια στη σχέση

Arcadia Spot NG

Αν δίνεις πανελλήνιες πρέπει να το διαβάσεις! Και οι γονείς σου!

Arcadia Spot NG

Leave a Comment