Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει ότι έως το 2040, το 60% των αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα είναι ηλεκτροκίνητα. Αυτό αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη βιώσιμη κινητικότητα και συμβάλλει στον στόχο για μηδενικές εκπομπές ρύπων στον τομέα των μεταφορών.
Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, χρειάζονται νέες πολιτικές πέραν των υφιστάμενων προτύπων CO2 για τα αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, η επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί τον πιο αποτελεσματικό τρόπο για μείωση των εκπομπών CO2. Η χρήση ηλεκτρονικών καυσίμων ή βιοκαυσίμων, αν και χρήσιμη για οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το 2035, θεωρείται ασύμφορη οικονομικά. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Προς το παρόν, η υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη κινείται με αργούς ρυθμούς, παρά τα υπάρχοντα κίνητρα. Η πλειοψηφία των εταιρειών (60%) δεν έχει ακόμη υιοθετήσει πλήρως την ηλεκτροκίνηση.
Για να επιταχυνθεί η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η Επιτροπή και η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος προτείνουν:
- Δέσμευση των εταιρειών για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030.
- Απόσυρση οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
- Αναβάθμιση παλαιότερων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων.