Οι οδηγοί ταξί σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν απεργία για 48 ώρες στις 27 και 28 Φεβρουαρίου, απαιτώντας διάφορες αλλαγές στον τομέα τους. Το σωματείο τους, το ΣΑΤΑ, έχει κηρύξει την απεργία.
Κατά τη διάρκεια της απεργίας, θα πραγματοποιηθεί Γενική Συνέλευση του κλάδου την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου στο Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου, με σκοπό την εναρμόνιση του καταστατικού τους με την νομοθεσία. Επίσης, έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Το ΣΑΤΑ καλεί όλους τους συναδέλφους από όλη την Ελλάδα να συμμετάσχουν στην κινητοποίηση.
Τα αιτήματα του κλάδου περιλαμβάνουν τα εξής:
- Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί.
- Απαίτηση για απάντηση από την Κυβέρνηση σχετικά με το γιατί επιτρέπει σε εφαρμογές που χρησιμοποιούν είτε ταξί, είτε ιδιωτικά αυτοκίνητα να μην πληρώνουν φόρους, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει την αποστολή των κερδών τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες οδηγούς μόνο φορολογικά βάρη. Οδηγοί Ταξί στην Ελλάδα Κηρύσσουν 48ωρη Απεργία
- Αναπροσαρμογή της προκαθορισμένης τιμής για τη διαδρομή από το Αεροδρόμιο των Αθηνών στο Κέντρο της πόλης από 40 ευρώ σε 45 ευρώ (τιμολόγιο 1) και από 55 ευρώ σε 60 ευρώ (τιμολόγιο 2).
- Μόνιμη διατήρηση του συντελεστή ΦΠΑ στις υπηρεσίες ταξί στο 13%.
- Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο με μηδενικές εκπομπές ρύπων από το 2026. Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να αναβληθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.
- Νομοθετική ρύθμιση για την ειδική άδεια και αναπροσαρμογή του ποινολογίου. Με αυτή τη ρύθμιση, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το εμπόδιο χορήγησης ή ανανέωσης της ειδικής άδειας ιδιωτικού αυτοκινήτου, όταν από το πιστοποιητικό ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης για την απόδειξη της συνδρομής της παρ. 2 του άρθρου 95 του ν. 4070/2012 (Α82), προκύπτουν αδικήματα του άρθρου 100 του ν. 4070/2012.
Σχετικά με την αναπροσαρμογή των ποινών, προτείνουν: Οδηγοί Ταξί στην Ελλάδα Κηρύσσουν 48ωρη Απεργία
Οι παραβάσεις όπως η αναζήτηση πελατών, η παραβίαση της προτεραιότητας σε πιάτσα, η υπερχρέωση πελατών, οι αλλαγές νομισμάτων, πρέπει να μεταφερθούν στην κατηγορία των ποινών υψηλής αξιολόγησης με διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση της ειδικής άδειας.
- Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών.
- Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των ιδιωτικών αυτοκινήτων και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό. Προτείνουν αύξηση της ελάχιστης τιμής σύμβασης των ιδιωτικών αυτοκινήτων κατά 33%.
- Ζητούν ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το ιδιωτικό αυτοκίνητο ο επιβάτης αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί. Δεν θα πρέπει να υπάρχει καμία ανοχή σε παρερμηνείες σαν αυτές που επιχείρησε ο πρώην υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος για να ευνοήσει τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
- Ζητούν άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.
- Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
- Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.
- Επιδοτήσεις για την αγορά όλων των τύπων αυτοκινήτων που ταξινομούνται ως ταξί ή αύξηση στο όριο ηλικίας χαρακτηρισμού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου ως ΕΔΧ από τα πέντε (5) στα οχτώ (8) έτη.