“Το ΥΠΑΙΘΑ είχε αναστείλει στην Αρκαδία 6 τομείς/ειδικότητες στα ΕΠΑΛ πουλειτουργούσαν τα προηγούμενα χρόνια”
Συναδέλφισσες συνάδελφοι, καλή σχολική χρονιά, με υγεία, δύναμη και αισιοδοξία!
Το «πρώτο κουδούνι» της φετινής σχολικής χρονιάς βρήκε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα ανήσυχη
και προβληματισμένη για την πραγματική κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία, την κοινωνία και όχι την
εικονική και «ωραιοποιημένη» που επιμένει να δίνει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Οι φιέστες
που διοργάνωσαν στο Μέγαρο Μαξίμου, με τις 11 «αλλαγές» που παρουσίασαν, προφανώς και δεν
«ακουμπούν καν» κανένα από τα σοβαρά και επείγοντα προβλήματα των σχολείων, ενώ παρά τα
επικοινωνιακά παιχνίδια δεν πρόκειται να κρύψουν:
- Την ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση που προωθεί η πολιτική των συγχωνεύσεων-συμπτύξεων, το στοίβαγμα των μαθητών σε 27αρια (και όχι μόνο) τμήματα. Πέρσι στην Αρκαδία φθάσαμε τους 30
μαθητές ανά τάξη στο 3 ο Γυμνάσιο Τρίπολης (πάνω και από το αναχρονιστικό όριο των 27).
Αντίστοιχη περίπτωση πάει να δημιουργηθεί και φέτος σε άλλα σχολεία. - Πανηγυρίζει η κυβέρνηση για τους φετινούς διορισμούς, το υπουργείο έχει εξαπολύσει τους
«ψαλιδοχέριδες» του που κόβουν και συγχωνεύουν τμήματα, αλλά από ότι φαίνεται και φέτος για
να λειτουργήσουν στοιχειωδώς τα σχολεία θα πρέπει να προσλάβει 40.000 αναπληρωτές! Αυτή τη
στιγμή στα σχολεία της ΔΕ στο νομό μένουν ακάλυπτες πάνω από 40 θέσεις εκπαιδευτικού
προσωπικού διαφόρων ειδικοτήτων. - Αρχικά φέτος το ΥΠΑΙΘΑ είχε αναστείλει στην Αρκαδία 6 τομείς/ειδικότητες στα ΕΠΑΛ που
λειτουργούσαν τα προηγούμενα χρόνια και μετά από συντονισμένες κινητοποιήσεις – διαμαρτυρίες
εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων άρθηκε η αναστολή για 3 περιπτώσεις. Έμειναν όμως μαθητές
εκτός ειδικότητας, αφού 2 τμήματα που δεν λειτούργησαν, ήταν και τα μοναδικά στο Νομό. - Τους μισθούς πείνας των 776 ευρώ στους νεοδιόριστους, πιο λίγο και από τον βασικό μισθό στον
ιδιωτικό τομέα! Οι εκπαιδευτικοί έχουμε χάσει πάνω από 6 (!) μισθούς στις συνολικές ετήσιες
απολαβές μας τα τελευταία 12 χρόνια. Αν συνυπολογίσουμε την κατάργηση δώρων Χριστουγέννων,
Πάσχα και επιδομάτων αδείας (13ου και 14ου μισθού), η συνολική ετήσια μείωση είναι πάνω από
42%. Αν προσθέσουμε και το πάγωμα του ΜΚ 2016 – 2017, η μείωση προσεγγίζει το 45%. Η
αγοραστική δύναμη του μισθού μας είναι σε επίπεδα του τέλους της δεκαετίας του 1990. Κατά τα
άλλα, εντελώς προκλητικά η κυβέρνηση θριαμβολογεί για ψίχουλα που θα δώσει σε βάθος 3ετίας. - Στα χρόνια κτιριακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλά σχολικά συγκροτήματα στο Νομό
ακούμε τα γνωστά θα.. θα.. και υποσχέσεις για το απώτερο μέλλον. - Το παραπάνω ασφυκτικό πλαίσιο, η όλο και περισσότερο λειτουργία του σχολείου με όρους
κόστους-οφέλους, ενισχύονται και μέσω της αντιεπιστημονικής – αντιεκπαιδευτικής
«αξιολόγησης» των νόμων 4692/20 και 4823/21. Αντί το ΥΠΑΙΘΑ να ασχοληθεί με κάποιο από τα
σοβαρά προβλήματα, να δώσει λύσεις σε χρόνιες και πάγιες διεκδικήσεις εκπαιδευτικών-γονιών και
μαθητών, επιχειρεί να τρομοκρατήσει, να διώξει και φιμώσει τους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς.
Η Κυβέρνηση και ο Υπουργός Παιδείας, όσο κι αν πασχίζουν να παρουσιάσουν μια ψεύτικη εικόνα κανονικότητας ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, είναι βαριά εκτεθειμένοι σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και εργαζόμενους-γονείς.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ. ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ…