Αύριο το τελετυταίο αντίο στον Επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα. Η κηδεία του Επισμηναγού Επαμεινώνδα Κωστέα αύριο, τα πιθανά αίτια του δυστυχήματος.
Απερίγραπτη θλίψη επικρατεί στις Ένοπλες Δυνάμεις μετά τη συντριβή του εκπαιδευτικού αεροσκάφους Τ-2 της 120 Πτέρυγας Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο Επισμηναγός Επαμεινώνδας Κωστέας.
Η κηδεία του θα γίνει αύριο Παρασκευή στις 11 το πρωί στη Μεγάλη Μαντίνεια.
Η διερεύνηση του δυστυχήματος έχει αναλάβει αρμόδια επιτροπή του ΓΕΑ, η οποία θα «φωτίσει» τα αίτια της τραγωδίας.
Σύμφωνα με αεροπορικές πηγές, η πτήση που πραγματοποιούσε το αεροσκάφος ήταν μια πτήση συντήρησης του εκπαιδευτή, που συμβαίνει σε περίοδο εορτών ή το καλοκαίρι όταν λείπουν οι Ίκαροι. Τότε οι εκπαιδευτές εκμεταλλεύονται τον χρόνο και κάνουν συντήρηση της επιχειρησιακής τους ικανότητας για να είναι ετοιμοπόλεμοι, όποτε και αν απαιτηθεί. Ωστόσο, δεν ήταν άσκηση ρουτίνας.
Το ατύχημα Αύριο το τελετυταίο αντίο στον Επισμηναγό
Ο άτυχος Επισμηναγός Κωστέας συμμετείχε σε άσκηση εγγύς αεροπορικής υποστήριξης μαζί με ακόμα δύο αεροσκάφη, που αφορούσε αρχικά αποστολή αναχαίτισης στο Αιγαίο και στη συνέχεια την προσβολή αεροδρομίου σε μεσαίο και χαμηλό ύψος. Πρόκειται για μια δύσκολη άσκηση, που γίνεται σε ρεαλιστική βάση και πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος ατυχήματος, καθώς γίνεται σύμφωνα με τους ιπτάμενους «όπως ακριβώς θα χρειαστεί να πολεμήσεις».
Έως τώρα οι εμπειρογνώμονες προσανατολίζονται στην εξέταση δύο ενδεχομένων:
- Μηχανική βλάβη
- Λάθος εκτίμηση της κατάστασης από τον χειριστή
Σύμφωνα με αεροπόρους με τεράστια εμπειρία στην διερεύνηση αεροπορικών ατυχημάτων, ενδέχεται να προέκυψε μηχανική βλάβη κατά τη διάρκεια της άσκησης. Αυτές οι ασκήσεις έχουν μεγάλη κλίση και πολλά G, φτάνουν τα μέγιστα επιτρεπτά. Αν υπερβείς τα μέγιστα επιτρεπτά G, ενδέχεται το αεροσκάφος να πέσει σε απώλεια στήριξης, σε μη ελεγχόμενη πτήση δηλαδή, και λόγω του χαμηλού ύψους, ο χειριστής να μην προλάβει να εκτιναχθεί, να εγκαταλείψει το αεροσκάφος. Επίσης λόγω της υπέρβασης των G να υπήρξε κάποια βλάβη στην άτρακτο ή στα πηδάλια ή στο φτερό. ή στη δεξαμενή καυσίμου.
Σύμφωνα πάντως με καλά πληροφορημένες πηγές, η βλάβη που προέκυψε ήταν στη δεξαμενή καυσίμων, η οποία ξεκόλλησε και στη συνέχεια οδήγησε στην πτώση του αεροσκάφους.
Η έρευνα της αρμόδιας επιτροπής του ΓΕΑ αναμένεται να ολοκληρωθεί τις επόμενες ημέρες και να ρίξει φως στα ακριβή αίτια του δυστυχήματος. Αύριο το τελετυταίο αντίο στον Επισμηναγό