Υπουργείο ψηφιακής διακυβέρνησης : Νέες ψηφιακές υπηρεσίες για τους απόδημους Έλληνες. Η ελληνική κυβέρνηση προετοιμάζει μια νέα ψηφιακή υπηρεσία με την ονομασία “Ψηφιακή Υπηρεσία Διαχείρισης Αιτημάτων”, που θα επιτρέπει στους Έλληνες πολίτες που ζουν στο εξωτερικό να υποβάλλουν ηλεκτρονικά αιτήματα και δικαιολογητικά στις προξενικές αρχές, χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας τους. Η υπηρεσία αυτή εντάσσεται σε μια ευρύτερη προσπάθεια της κυβέρνησης για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των απόδημων Ελλήνων.
Η νέα ψηφιακή υπηρεσία θα καλύπτει διάφορες υπηρεσίες, όπως την έκδοση πιστοποιητικών οικογενειακής κατάστασης, δηλώσεις γάμου, γέννησης ή θανάτου, καθώς και την κτήση ελληνικής ιθαγένειας. Οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν αιτήματα και να ελέγχουν την πρόοδο τους ηλεκτρονικά, ενώ η εξυπηρέτηση αυτή θα είναι διαθέσιμη και για πολίτες χωρών της ΕΕ και τρίτων χωρών που έχουν σχέση με τις προξενικές αρχές της Ελλάδας. Υπουργείο ψηφιακής διακυβέρνησης
Η υπηρεσία βρίσκεται προς το παρόν σε πιλοτική λειτουργία, ενώ η είσοδος στο σύστημα θα γίνεται με χρήση κωδικών taxisnet ή με τη λήψη κωδικών μίας χρήσης (OTP). Σχεδιάζεται επίσης η ενσωμάτωση στοιχείων εγγραφής στο Μητρώο Απόδημου Ελληνισμού, ενώ η υπηρεσία αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου για την ενίσχυση των δεσμών με τους Έλληνες της διασποράς.
Επιπλέον, μια άλλη δράση περιλαμβάνει την ηλεκτρονική επισημείωση (Apostille) με σφραγίδα, η οποία διευκολύνει την επικύρωση της γνησιότητας εγγράφων για χρήση σε ξένα κράτη, εξοικονομώντας χρόνο και διασφαλίζοντας την έγκυρη χρήση τους. Αυτές οι εξελίξεις αποτελούν μέρος ευρύτερων προσπαθειών για τη βελτίωση της ψηφιακής εξυπηρέτησης των Ελλήνων πολιτών στο εξωτερικό. Υπουργείο ψηφιακής διακυβέρνησης