Top News Επικαιρότητα Παιδεία

Παπαηλιού Γιώργος: ”Η κυβέρνηση της ΝΔ έχει θέσει στο στόχαστρο την εκπαίδευση”

papailiou-nomosxedio-paideias
Στο πλαίσιο της νεοφιλελεύθερης πολιτικής και της συνακόλουθης επιδρομής στα δημόσια αγαθά, η κυβέρνηση της ΝΔ έχει θέσει στο στόχαστρο και την εκπαίδευση

Tο νομοσχέδιο παραβιάζει το συνταγματικά κατοχυρωμένο αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων, επιτίθεται στη δημόσια παιδεία και στο δημόσιο πανεπιστήμιο, επιτίθεται στην ίδια τη δημοκρατία

H κυβέρνηση «δια πάσαν νόσον» παραπέμπει στον αυταρχισμό και την καταστολή

Αποκλείονται από τα πανεπιστήμια χιλιάδες παιδιά, με αποτέλεσμα τη διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων και τη δημιουργία «πελατών» για τα ιδιωτικά κολλέγια

Πλήττονται οι λιγότερο προνομιούχοι, οι νέοι και οι νέες από μη προνομιούχες περιοχές των αστικών κέντρων και απομακρυσμένες περιοχές της περιφέρειας

Πλήττονται τα περιφερειακά πανεπιστήμια, που υπηρετούν εθνικούς και αναπτυξιακούς σκοπούς
Προωθούνται ακραίες ρυθμίσεις που στηρίζονται στο δόγμα «νόμος και τάξη» ή μάλλον «τρόμος και πάταξη»


Όταν κτίζονταν το πανεπιστήμιο κοντά στο παλάτι, ο Όθωνας ρώτησε τον Κολοκοτρώνη πως του
φαίνεται. Και ο Γέρος του Μωριά του απάντησε ότι «τούτο», το πανεπιστήμιο, «θα φάει εκείνο» το παλάτι. Και αυτό, διότι η γνώση είναι δύναμη, που ανατρέπει τα πάντα στο πέρασμά της Η ΝΔ, με το νομοσχέδιο, αντιμάχεται τη γνώση και τη διάχυσή της στους πολλούς. Το πανεπιστήμιο, η ακαδημαϊκή κοινότητα, η γνώση και η ελευθερία θα συντρίψουν την κυβέρνηση της ΝΔ, την κυβέρνηση του νεοφιλελευθερισμού και αυταρχισμού

Ο βουλευτής Αρκαδίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Γιώργος Παπαηλιού, κατά την ομιλία
του στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο των Υπουργείων Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη «Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος …» είπε, μεταξύ των άλλων, τα εξής :


Η κυβέρνηση εισάγει προς ψήφιση άλλο ένα ψευδεπίγραφο νομοσχέδιο : ούτε η «εισαγωγή στην
τριτοβάθμια εκπαίδευση» βελτιώνεται, ούτε η «προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας» διασφαλίζεται, ούτε «αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος» επιχειρείται, όπως παραπλανητικά αναφέρεται στον τίτλο του νομοσχεδίου. Για όλα αυτά, προωθούνται τα εντελώς αντίθετα.


Στο πλαίσιο της νεοφιλελεύθερης πολιτικής και της συνακόλουθης επιδρομής στα δημόσια αγαθά, η κυβέρνηση της ΝΔ έχει θέσει στο στόχαστρο, εκτός από την υγεία, και την εκπαίδευση.

Με τα πανεπιστήμια κλειστά ένα χρόνο σχεδόν, με το σύνολο της πανεπιστημιακής κοινότητας
απέναντι, με όλες τις πολιτικές δυνάμεις απέναντι, ακόμη και με σημαντικά και σοβαρά στελέχη της ΝΔ απέναντι, με τις ενώσεις των αστυνομικών απέναντι, η κυβέρνηση της ΝΔ εισάγει προς ψήφιση το νομοσχέδιο που παραβιάζει το συνταγματικά κατοχυρωμένο αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων, επιτίθεται στη δημόσια παιδεία και στο δημόσιο πανεπιστήμιο, επιτίθεται στην ίδια τη δημοκρατία.

Αντί να προωθείται η πρόσληψη διδακτικού προσωπικού, προωθείται η πρόσληψη 1030 ειδικών
φρουρών. Δεν προκαλεί εντύπωση, αφού η κυβέρνηση «δια πάσαν νόσον» παραπέμπει στον
αυταρχισμό και την καταστολή.

Η κυβέρνηση συκοφαντεί συστηματικά τα δημόσια πανεπιστήμια, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τη
χρηματοδότησή τους : Προβλέπονται κατά 13 % λιγότεροι πόροι για εφέτος, και θα είναι ακόμη λιγότεροι στο μέλλον, αφού η χρηματοδότηση συνδέεται (και) με τον αριθμό των φοιτητών που θα είναι λιγότεροι.

Αποκλείονται από τα πανεπιστήμια χιλιάδες παιδιά, με αποτέλεσμα τη διεύρυνση των
κοινωνικών ανισοτήτων
και τη δημιουργία «πελατών» για τα ιδιωτικά κολλέγια. Άλλωστε η κυβέρνηση έχει ήδη εξισώσει, ως προς τα επαγγελματικά δικαιώματα, τα πτυχία κολλεγίων τριετούς φοίτησης με τα πτυχία των πανεπιστημίων, παρότι τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια κατατάσσονται διεθνώς σε περίοπτη θέση και οι απόφοιτοί τους είναι περιζήτητοι στο εξωτερικό

Με το νομοσχέδιο περιορίζεται άκριτα ο αριθμός των εισακτέων στα πανεπιστήμια, με την
επιβολή βάσης εισαγωγής, στις πανελλήνιες εξετάσεις, σε μια διαδικασία που είναι διαγωνισμός και όχι πιστοποίηση γνώσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, το ζήτημα των υποψηφίων που βαθμολογούνται κάτω από τη βάση πρέπει να αντιμετωπιστεί με την αναβάθμιση του Λυκείου, ειδικότερα με το μετασχηματισμό της Γ΄ Λυκείου σε ουσιαστική τάξη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και όχι σε εξεταστικό προθάλαμο (για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο), με την αναβάθμιση του απολυτηρίου που θα προσφέρει ουσιαστική γνώση, με όρους ισονομίας και κοινωνικής ισότητας, χωρίς αποκλεισμούς.

‘Ετσι πλήττονται οι λιγότερο προνομιούχοι, οι νέοι και οι νέες από μη προνομιούχες περιοχές
των αστικών κέντρων και απομακρυσμένες περιοχές της περιφέρειας, δηλαδή τοπικών κοινωνιών που οι οικογένειες τους δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν φροντιστήρια ή έχουν τους πόρους («ξεπαραδιάζονται»), για να στείλουν τα παιδιά τους να φοιτήσουν σε ιδιωτικά κολλέγια. Σε κολλέγια χωρίς κριτήρια εισαγωγής (ελάχιστη βάση και εξετάσεις), χωρίς εποπτευόμενη διδασκαλία, όπου θα αποκτήσουν, αν αποκτήσουν, μόνον κάποιες δεξιότητες, ώστε να γίνουν φτηνό εργατικό δυναμικό για τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους που εξυπηρετεί η κυβερνητική πολιτική.

Επικρατεί η λογική της αριστείας της αγοράς.

Εξάλλου, το ίδιο πλήττονται, με τον καθορισμό ανώτατου ορίου φοίτησης, και οι λιγότερο
προνομιούχοι που χαρακτηρίζονται «αιώνιοι φοιτητές», και είναι κατά κανόνα εργαζόμενοι. Αυτοί
τίθενται εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίες, χωρίς στήριξη, χωρίς αλληλεγγύη.

Και βέβαια πλήττονται τα περιφερειακά πανεπιστήμια, με τη μείωση του αριθμού των φοιτητών
και την κατάργηση τμημάτων. Τα περιφερειακά πανεπιστήμια που υπηρετούν εθνικούς και
αναπτυξιακούς σκοπούς.

Το νομοσχέδιο εργαλειοποιεί το υπαρκτό πρόβλημα ασφάλειας και παραβατικότητας που
διαπιστώνεται σε ορισμένα πανεπιστήμια, επιδιώκοντας να το αντιμετωπίσει αποκλειστικά με όρους γενικευμένης και αντισυνταγματικής καταστολής, χωρίς τη συναίνεση της πανεπιστημιακής κοινότητας, χωρίς διάλογο, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις ρεαλιστικές προτάσεις των πρυτανικών αρχών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το νομοσχέδιο για την εκπαίδευση το εισηγείται και ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, προωθώντας ακραίες ρυθμίσεις που στηρίζονται στο δόγμα «νόμος και τάξη» ή μάλλον «τρόμος και πάταξη».

Η κυβέρνηση της ΝΔ συκοφαντεί τους πρυτάνεις, ως «εθισμένους στην απειλή κακοποίησης» και
επιδιώκει να εγκαταστήσει ανεκπαίδευτους ειδικούς φρουρούς μέσα στις σχολές.

Τα πανεπιστήμια δεν είναι «άντρα ανομίας», όπως ισχυρίζεται η ΝΔ. Το ισχύον πλαίσιο είναι
επαρκές για την αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων, αρκεί οι πρυτανικές αρχές να ενεργούν,
σύμφωνα με τους νόμους, που επιτρέπουν και την παρέμβαση της αστυνομίας, εφόσον κρίνεται
αναγκαίο.

Νομοθετείται εκτεταμένη παρακολούθηση, με τον έλεγχο των τηλεφώνων, του ηλεκτρονικού
ταχυδρομείου, με κάμερες παντού, με την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων, παρακολούθηση που ξεπερνά κάθε όριο του «ψηφιακού καπιταλισμού» της επιτήρησης, παρά τις επισημάνσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Πρόκειται για πρωτοφανείς πρακτικές και ρυθμίσεις που δεν συναντώνται σε καμία δυτική χώρα,
πρακτικές και ρυθμίσεις που ξεκινούν από τα πανεπιστήμια και στόχο έχουν να επεκταθούν και σε άλλους κοινωνικούς χώρους.

Η αστυνομία εγκαθίσταται μέσα στις σχολές. Η παρουσία της παραπέμπει στα «πέτρινα»
μετεμφυλιακά χρόνια και στην περίοδο της χούντας. Εξάλλου ο ίδιος ο Υφυπουργός Παιδείας
προκειμένου να υπερασπιστεί τη σχετική ρύθμιση (για την εγκατάσταση αστυνομικής δύναμης στα
πανεπιστήμια-στο χώρο των πανεπιστημίων) παρέπεμψε σε ρυθμίσεις και πρακτικές της χούντας.

Σε αυτό το πλαίσιο, προσλαμβάνονται 1.030 ειδικοί φρουροί, με δαπάνη 30 εκατομμυρίων ευρώ
το χρόνο, ενώ την ίδια στιγμή δεν καλύπτονται τα κενά σε θέσεις καθηγητών και μελών ΔΕΠ, οι 3.000 κενές θέσεις.

Η Ελλάδα είναι ουραγός στην Ευρώπη στη χρηματοδότηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,
όμως είναι η δεύτερη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε αριθμό αστυνομικών αναλογικά με τον γενικό πληθυσμό.

Η μάχη για την παιδεία είναι μάχη για τη δημοκρατία.

Ο νόμος δεν θα εφαρμοστεί. Δεν θα το επιτρέψει η ακαδημαϊκή κοινότητα, οι καθηγητές, οι φοιτητές, όλοι οι εργαζόμενοι στα πανεπιστήμια, οι γονείς που αγωνίζονται για το μέλλον των παιδιών τους, οι νέες και οι νέοι.

Όταν κτίζονταν το πανεπιστήμιο κοντά στο παλάτι, ο Όθωνας ρώτησε τον Κολοκοτρώνη πως του
φαίνεται.

Και ο Γέρος του Μωριά του απάντησε ότι «τούτο», το πανεπιστήμιο, «θα φάει εκείνο» το παλάτι. Και αυτό, διότι η γνώση είναι δύναμη, που ανατρέπει τα πάντα στο πέρασμά της.

Η ΝΔ, με το νομοσχέδιο, αντιμάχεται τη γνώση και τη διάχυσή της στους πολλούς.

Συμπερασματικά, όπως, με ευθύνη της κυβέρνησης, εξελίσσονται τα πράγματα, το πανεπιστήμιο,
η ακαδημαϊκή κοινότητα, η γνώση και η ελευθερία θα συντρίψουν την κυβέρνηση της ΝΔ
, την
κυβέρνηση του νεοφιλελευθερισμού και αυταρχισμού, την κυβέρνηση, που εκπροσωπώντας τους
μεγάλους και ισχυρούς, «έχει γυρίσει την πλάτη της» στη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία, και ιδίως στους νέους.

Related posts

Παπαηλιού : Η αμπελοκαλλιέργεια είναι εξαιρετικά σημαντική για την εθνική και την τοπική-αρκαδική οικονομία 

Arcadia Spot NG

Υπέβαλε παραίτηση η Έλενα Ακρίτα – Δεν έγινε δεκτή από τον Νίκο Παππά

Arcadia Spot NG

Ο Βουλευτής Αρκαδίας Γιώργος Παπαηλιού στο 4ο «Γορτυνιακό Αντάμωμα»

Arcadia Spot NG

Leave a Comment